Pentru a contracara această ofensivă, companiile auto din domeniu îşi diversifică rutele şi destinaţiile Expansiunea companiilor aeriene de tip low-cost şi preţurile scăzute Pentru a contracara această ofensivă, companiile auto din domeniu îşi diversifică rutele şi destinaţiile Expansiunea companiilor aeriene de tip low-cost şi preţurile scăzute practicate reprezintă ameninţări tot mai serioase pentru transportatorii rutieri. Noi strategii de dezvoltare, dublate de o politică flexibilă de preţ în ceea ce priveşte transportul terestru sunt principalele măsuri cu care jucătorii din domeniu speră să atenueze impactul acestei competiţii din ce în ce mai dure. "Anul 2007 a adus, odată cu liberalizarea transportului aerian, şi problema concurenţei din ce în ce mai mare pentru toţi transportatorii, indiferent de mijlocul de transport: avion, autocar sau tren. Aşa cum ne aşteptam, cea mai spectaculoasă evoluţie au avut-o companiile aeriene low-cost, care, în cea mai mare parte, au preluat din segmentul de piaţă reprezentat de pasagerii care călătoreau tradiţional cu autocarul", a declarat, pentru "Adevărul", Dragoş Anastasiu, preşedintele companiei de transport intern şi internaţional, Eurolines. Businessurile principalilor operatori de transport terestru încep să scârţâie exact pe partea care le-a adus, până în prezent, cele mai mari câştiguri. Este vorba de Spania, Germania şi Italia, ţări în care lucrează majoritatea românilor plecaţi peste graniţă, şi care, pe fondul veniturilor consistente, preferă un zbor de câteva ore, în detrimentul unei călătorii de 24 de ore cu autocarul. Spania, Germania şi Italia, cele mai afectate pieţe "Cele mai afectate pieţe au fost Spania, Germania şi Italia, acolo unde şi capacitatea de transport aerian s-a majorat semnificativ", spune Anastasiu. Chiar şi aşa, însă, evoluţia numărului de persoane transportate este în creştere, şi pe fo