In cea mai mare parte a organizatiilor, indiferent de natura activitatilor desfasurate de acestea, accentul cade pe performanta. Un lucru aparent firesc, daca avem in vedere faptul ca insasi existenta companiei respective depinde de performanta, in special financiara, inregistrata intr-o anumita perioada de timp. In Romania, concentrarea asupra performantei a aparut, dupa cum ne-a declarat Cristian Nistoreasa, general manager Wilson Learning, mai ales dupa 1989. Acesta a fost momentul in care fostii patroni sau directori au devenit "manageri", iar intregul proces de coordonare a activitatii unei companii a capatat titlul importat de "management". Totul a inceput sa fie pus sub semnul planificarii, si, odata cu aceasta, au aparut o serie de alti termeni importati, precum "obiective", "strategii", "tactici", "instrumente", si, concomitent cu toate acestea, nesuferitele "deadline-uri" si "grile de evaluare". Rezultatul tuturor acestor schimbari a fost, intr-adevar, performanta, insa, pe langa aceasta, si presiunea asupra angajatilor.
Pana acum, organizatiile nu au pus accentul asupra oamenilor
In acest context, in cadrul evenimentului organizat marti de Wilson Learning, pe tema "Leading in challenging times", Anca Harasim, director executiv al American Chamber of Commerce, a aratat ca, pana acum, "Principala concentrare nu a cazut in mod principal asupra elementului uman". De ce este acesta un mod defectuos de abordare? Cat se poate de simplu. Planificarea poate avea un efect imediat asupra imbunatatirii pe termen scurt a performantei organizatiei, dar ea nu este suficienta pentru a asigura un climat favorabil pentru membrii unei companii, astfel incat sa se contribuie la bunastarea pe termen lung a acesteia.
Schimbarile esueaza pentru ca managerii nu stiu sa asculte
In aceste conditii, a aratat Harasim, "80% dintre sc