Echipa responsabila de Loetschberg
Lucrarile la tunelul Loetschberg, cu o lungime de 34 de km, au fost finalizate dupa opt ani, acesta urmand sa reduca timpul necesar parcurgerii distantei intre Italia si Germania cu aproximativ o treime. Proiectul gigant a presupus saparea unui drum pe sub muntii Alpi si a costat 1.75 miliarde de euro.
Loetschberg este in acest moment cel mai lung tunel terestru de cale ferata din lume.
Tunelul va putea fi folosit abia din decembrie si va fi tranzitat zilnic 42 de trenuri de calatori si 80 de trenuri de marfa.
Tunelul Loetschberg se afla pe locul trei mondial din punct de vedere al lungimii, fiind devansat de tunelurile subacvatice Seikan din Japonia si Eurotunelul ce traverseaza Canalul Manecii si leaga Franta de Marea Britanie. Noul proiect insa, este cel mai lung din categoria celor terestre.
Pe langa scopul de a reduce timpul de parcurgere a distantei, tunelul foloseste drept mijloc de a elibera drumurile de transporturi masive de marfa si a le transfera pe trenuri.
Aceste transporturi blocheaza traficul, polueaza atmosfera si provoaca accidente in spatiul alpin.
Tot pe teritoriul elevetian se preconizeaza ca se va dezvolta un alt proiect faraonic, a carui constructie va fi finalizata in 2015. Gotthard este unul din cele mai ambitioase proiecte de gen, si prevede dislocarea si mutarea a zeci de milioane de tone de piatra.
Ruta Gotthard ce va lega Zurich de Milano va avea o lungime aproape dubla fata de Loetschberg- 60 de km -si va detrona toate proiectele similare existente. Echipa responsabila de Loetschberg
Lucrarile la tunelul Loetschberg, cu o lungime de 34 de km, au fost finalizate dupa opt ani, acesta urmand sa reduca timpul necesar parcurgerii distantei intre Italia si Germania cu aproximativ o treime. Proiectul gigant a presupus sapare