Marilor branduri din moda li s-au deschis portile poleite ale magazinelor de lux, fie ele avangardiste, fie cu aer interbelic. "Multibrand", "concept store" sau "private shopping" sunt cuvinte la auzul carora foamea de brandu
Zeci de branduri de lux si-au facut intrarea in tara in ultima vreme. Se pare ca in curand numai cine are timp de pierdut va merge in strainatate pentru a-si innoi garderoba. Colectiile urmatorului sezon vor fi accesibile cu 4-5 luni inainte (unele sunt deja), iar specialistii din moda promit o selectie "hype" dupa criterii internationale.
Yves Saint Laurent, Balenciaga, Alexander McQueen, Stella McCartney, Comme des Garcons, Vera Wang, Kenzo, Valentino sunt cateva dintre numele mari care incep sa invadeze magazinele si prin urmare dressing room-urile romanesti. Numele importante devin accesibile si in Romania, in mod oficial, fie prin intermediul unor magazine multibrand, fie prin concept stores sau, si mai inedit, magazine semiexclusiviste.
Victoria 46 din Bucuresti e cel mai mare magazin multibrand actual: sunt 600 de metri patrati si totusi concurenta e mare: Givenchy, Lacroix, Lanvin, Chloe, Missoni si alte 20 de branduri de lux "se bat" pentru a atrage atentia clientilor insetati de nume stralucitoare.
"Fiecare brand se adreseaza unui anumit tip de client intr-un anumit moment al vietii lui. Balenciaga ar putea satisface necesarul de zi cu zi al unei persoane extravagante, care insa isi poate lua pentru seara o rochie de la Dior (din toamna) sau Cavalli", spune Irina Radu, directoarea firmei Solmar Group, care detine magazinul. Pana acum Balenciaga a fost cel mai bine vandut brand in sezonul acesta (gentile Balenciaga au fost best seller la accesorii), urmat de McQueen si Cavalli.
"Noi ne asteptam ca romanii sa caute produsele care atrag privirea si care sa fie un fel de carte de vizita, dar pana a