Fara sa beneficieze de campania de promovare a primei editii, cu sponsori mult mai putini, dar cu pretentii mult mai mari din partea editorilor, editia a doua a Targului de carte Bookfest n-a mai fost o asemenea bucurie a cartii.
A aratat in schimb aerisit, luminos, proaspat si a stat sub semnul unui slogan sofisticat si profund intelectual: "Povestile se intampla doar daca le citesti".
Publicul cititor s-a bucurat sincer ca Bookfest a scapat de spatiul din halele 13-15, unde s-a desfasurat acum un an, insa directorul AER (organizatorul principal al acestui targ), Grigore Arsene, nu e asa de incantat: "E vorba strict de business. Acest loc nu este bun. In hale, raportul dintre spatiul ocupat si spatiul inchiriat este unu la doi, adica daca ai un metru de stand, platesti doi metri de chirie. Aici raportul e de unu la trei".
Peste 200 de editori au fost prezenti la aceasta editie, desi cererea a fost cu mult mai mare, dar din pricina discutiilor interminabile despre chirii si amplasament, au ramas doar acestea. Ca sa avem o imagine despre cat au putut costa spatiile, o sa raspundem la intrebarea pe care si-a pus-o toata lumea inca de la intrarea in targ: "De ce nu exista un banner cu Bookfest la intrare?". Simplu, pentru ca ar fi costat 8.000 de euro in plus!
Nici premii nu au mai fost acordate, pentru ca ele trebuie pregatite atent, spun organizatorii, in schimb intrarea a fost libera, iar evenimente - din belsug.
Intamplarea a facut ca Targul de carte Bookfest de anul acesta sa se suprapuna cu un alt eveniment cultural major: Festivalul International "Zile si nopti de literatura" de la Neptun. Asa se face ca scriitorii s-au cam preumblat prin Targ mai ales joi si vineri, iar in perioada weekend-ului s-au impartit - unii ramanand in Bucuresti, altii plecand la Neptun. Dar, cum cititorii nu-i considera "o atractie" a targurilor