Producătorii care vor să fie competitivi pe piaţa europeană trebuie să conştientizeze că nu este suficient să producă şi să obţină profit, ci trebuie să fie şi responsabili.
Experienţa ţărilor care au aderat la Uniunea Europeană înaintea României a scos la iveală faptul că pentru a face faţă competiţiei trebuie să fie respectate anumite standarde de calitate.
Pentru a veni în întâmpinarea producătorilor, dar şi a consumatorilor, Camera de Comerţ şi Industrie «Oltenia» a organizat ieri seminarul „Protecţia consumatorului, între securitatea produselor şi răspunderea producătorilor“. Obiectivul acestui seminar a fost acela de a prezenta firmelor doljene cadrul juridic şi instituţional al securităţii alimentare în România şi Uniunea Europeană privind producerea, etichetarea, comercializarea şi consumul produselor.
Cu acest prilej au fost prezentate instituţiile din România şi Uniunea Europeană abilitate în domeniul protecţiei consumatorului, precum şi legislaţia UE cu privire la protecţia consumatorilor. „Reprezentanţii firmelor trebuie informaţi care sunt obligaţiile producătorilor şi furnizorilor de servicii, dar trebuie să arătăm şi care sunt drepturile consumatorilor“, a explicat Tereza Vladu-Şuvaina, director în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie „Oltenia“ şi coordonatorul proiectului. Pe de altă parte, potrivit acesteia, proiectul şi-a propus să educe reprezentanţii firmelor şi studenţii din anii terminali, în calitate de viitori oameni de afaceri, că nu este suficient să producă şi să obţină profit, ci trebuie să aibă în vedere şi condiţiile de calitate în care produc şi promovează produsul.
Consumatorii sunt protejaţi prin 271 de legi şi ordonanţe
În prezent, chiar dacă regimul de răspundere a consumatorului şi a producătorului este mai lent, protecţia consumatorului din Europa este concepută la fel ca în SUA