Directorul firmei "Drumuri si Poduri", Viorel Blacan, sustine ca exista o solutie pentru repararea ca la carte a tuturor drumurilor din municipiu si judet, iar aceasta nu este o noutate, fiind deja folosita
de unele Consilii Judetene din tara. Mai concret, Balcan vorbeste despre un imprumut ale carui rate ar putea fi acoperite cu usurinta din sumele aruncate anual, inutil, pentru plombe care tin, uneori, mai putin de sase luni, si care trebuie refacute la nesfirsit, de-a lungul anilor. "Plombele acestea ne costa foarte mult. Dupa carte, se impun reparatii prin plombari pe o strada care la o unitate etalon de 1km, are degradata suprafata pina in 5-10%. La noi, strazile au suprafata degradata de peste 50% nu prea se impun aceste plombe, ar fi necesare executarea de covoare asfaltice. Nu avem ce face, insa, pentru ca trebuie sa circulam, iar participantul la trafic iti spune "domnule, eu platesc impozite si taxe, ofera-mi posibilitatea de a circula cit de cit in conditii normale! Aceste plombe sint ca morfina pentru cel caruia vrei sa-i mai lungesti viata. Normal si de drept, insa, se impune realizarea de covoare asfaltice. Pentru asta este necesar un imprumut si in doi-trei ani de zile ai rezolvat toate problemele, si nu mai ai treaba cel putin 10 -15 de ani de aici incolo. Iar banii pe care-i cheltuiesti pe plombe devin rate lunare la imprumut. E o chestie logica si simpla si au fost si sint si acum citeva judete in tara care au procedat astfel. Va spun eu, CJ cheltuieste anual circa 60 de miliarde de lei vechi pe plombe. Pai, 60 de miliarde ii platesc rate la o banca, de unde am luat un credit mare, ca sa asfaltez toate drumurile judetene, in jur de 600 de km. Eu i-am dat solutia, am discutat cu presedintele CJ, Gheorghe Bunea Stancu, pe aceasta problema, dar nu stiu de ce nu face acest imprumut. Pentru ca vreau sa va spun ca peste 50% din sosele sint degr