Cu gările confiscate, lumina tăiată şi hoţii de fier vechi la pândă, Căile Ferate trec printr-o perioadă dificilă. După reglarea conturilor cu AVAS-ul - pentru achitarea datoriilor acumulare către stat - Compania CFR a rămas fără multe imobile şi terenuri care se aflau în posesia sa. Acum, compania mai trebuie să se achite de datoriile imense adunate la furnizorul de energie electrică.
În aceste condiţii, Electrica ameninţă Căile Ferate Române cu sistarea furni-zării de energie electrică, fapt ce ar afecta deplasarea trenurilor de călători şi marfă şi ar duce la pierderi însemnate pentru CFR. Pentru a rezolva situaţia, ministerul Transporturilor a cerut Guvernului o suplimentare a bugetului CFR cu aproximativ 450 de milioane de lei noi.
„Ne mai taie
curentul uneori”
„Avem datorii destul de mari către Electrica. Nu aş putea să spun în ce cuantum sunt datoriile, mai important este că purtăm negocieri pentru rezolvarea situaţiei. Tocmai din această cauză ei ne mai taie curentul uneori”, a declarat Dorinel Iosifescu, directorul CFR Infrastructură Braşov. Situaţia este poate şi mai tristă în alte regionale. Ea a fost adusă la urechile Guvernului de către ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
După Orban,
situaţia e gravă
„Filialele Electrica SA – aflate în portofoliul AVAS, au pus sechestru asiguratoriu pe o parte a patrimoniului privat al CNCFR, precum: staţii de cale ferată, sedii de regionale-birouri, clădiri anexe, mijloace de transport în caz de intervenţie; au transmis intenţia de a sista furnizarea energiei electrice pentru tracţiunea trenurilor. Întreruperea alimentării cu energie electrică are efecte directe şi imediate asupra întreruperii circulaţiei trenurilor de călători, cât şi a celor de marfă”, se arată în comunicatul transmis, ieri, de Ministrul Ludovic Orban, în şedinţa de Guvern. El a propus