Înainte de a-şi începe cariera în domeniu, tinerii urmează, de cele mai multe ori, cursurile unor şcoli de profil Publicitatea nu mai este magnetul de acum câţiva ani, care atrăgea Înainte de a-şi începe cariera în domeniu, tinerii urmează, de cele mai multe ori, cursurile unor şcoli de profil Publicitatea nu mai este magnetul de acum câţiva ani, care atrăgea tineri din toate domeniile dornici de o carieră într-o lume "cool". Cei care fac acum primii paşi spre această industrie urmează mai întâi studii din zona comunicării. Lumea publicităţii trece printr-o perioadă de schimbare în esenţa ei. Unii dintre publicitari îi spun "revoluţie tăcută". Tinerii sunt cei care dau tonul acestei schimbări. "Candidaţii sunt mult mai familiarizaţi cu noţiunile de bază, cunosc termeni, proceduri, ceea ce face mult mai simplă recrutarea, menţinerea şi dezvoltarea lor", ne spune Elena Vişan, director de resurse umane în Tempo Advertising. Industria a devenit mai transparentă, sursele de informare s-au înmulţit şi diversificat. Şi oportunităţi pentru instruire există mai multe. "Pentru că îmi doresc o industrie performantă, am lansat "Grădiniţa", o şcoală alternativă de gândire creativă, care, de trei ani, pregăteşte şi selectează tineri. Cei mai buni dintre ei primesc din partea şcolii şi a sponsorilor o specializare intensivă la Festivalul Cannes Lions, o Mecca a reperelor din industria comunicării, la nivel mondial", spune Teodora Migdalovici, manager al agenţiei Migdale Amare şi ambasadorul festivalului de publicitate Cannes Lions în România. 15 tineri vor ajunge săptămâna viitoare la acest festival, sponsorizaţi de Tempo. Procesul de recrutare a devenit şi el mai profesionist. Paradoxal, cu toate că forţa de muncă este mai greu de găsit, agenţiile şi-au crescut pretenţiile. Asta şi pentru că acum nivelul de cunoştinţe a crescut. "Înainte se intra pe pile. Pe relaţii. Sau pur ş