Salile elegante ale Galeriei Veroniki Art de la Banca di Roma gazduiesc o incitanta expozitie a Teodorei Stendl.
Specializata initial in textile, Teodora Stendl a devenit un artist complex, ce se exprima, cu egala maiestrie, in tehnici diverse: tapiserie, pictura, grafica traditionala si pe computer, colaj, piese tridimensionale.
Intitulata Gradinile Edenului, expozitia ofera o lume exuberanta si fantastica, populata de oameni, animale, fluturi, personaje hibride, plasate intr-un fastuos decor vegetal.
In iluzoriile gradini in spirit postmodernist, fie ele arabe, italienesti, sau ale Raiului, zboara fluturi imensi, cu cap de femeie, cu aripile bogat decorate, uneori cu flori. Trupul lor imprumuta atributele feminitatii, au forma unor coconi ducand gandul spre lumea copilariei, capetele omenesti sunt candide sau provocatoare. Tot in spirit postmodernist, Teodora Stendl foloseste citatul cultural. Elemente de arhitectura antica formeaza decorul pentru inorogi si ingeri-femei, sculpturile gradinii de la Bomarzo, cu intreaga lor incarcatura manierista, sunt transferate pe panza, ziguratelor inspirate de gradinile Semiramidei li se alatura cupluri de femei amintind de ambigua estetica romantica a secolului al XIX-lea. Si toate acestea poarta numele De vorba cu ingerul, Intelepciunea, Gradina Bomarzo, Gradina Semiramidei, La plimbare prin gradina Edenului...
Nelipsite din nicio gradina, florile exuberante, senzuale, fie ca sunt realizate cu rigoarea computerului, atenuata de interventiile ulterioare ale pensulei, sau sunt pictate intr-o gama calda dominata de rosu, verde, galben, acopera aproape intreaga suprafata a panzei imbinand decorativul cu elanul vital. Cateva peisaje italienesti cu leandri descopera o rafinata succesiune de tonuri roz si albastre. Din loc in loc, formele tridimensionale, numite de artista sculpturi moi, realizate din c