Element nelipsit din complexul vizual pe care il reprezintă oraşele şi nu numai ele, reclama devine in lucrările artiştilor vizuali contemporani sursă de inspiraţie sau componentă purtătoare de sens al mesajului lor artistic.Instantanee - Cum arată publicitatea in lume prin obiectivul foto
Element nelipsit din complexul vizual pe care il reprezintă oraşele şi nu numai ele, reclama devine in lucrările artiştilor vizuali contemporani sursă de inspiraţie sau componentă purtătoare de sens al mesajului lor artistic.
Originară din Iaşi, cu studii la Sorbona, in domeniul Relaţiilor Internaţionale, şi cu masterat in film şi televiziune şi cetăţenie olandeză, Otilia Andrei este de fapt un cetăţean al lumii. Şi, mai precis, este un om european, statut de care a declarat că este foarte măndră oriunde ar merge. Asia de Sud-Est, China, America Centrală, America de Nord, Africa de Nord şi Australia au fost, in afara Europei, sursa de inspiraţie pentru fotografiile sale. In cadrul expoziţiei "Street talk"("Strada vorbeşte"), fotografiile Otiliei Andrei care au ca temă publicitatea, pot fi văzute pănă la 21 iunie, la Cărtureşti.
Jurnalul Naţional: Tu, ca artist vizual, cum te raportezi la publicitate?
Otilia Andrei: Publicitatea a devenit o formă omniprezentă in viaţa noastră, incepănd de la radio-telviziune pănă la ceea ce vedem pe stradă, pănă la obiectele pe care le folosim şi care sunt branduite. Că vrem, că nu vrem publicitatea face parte din viaţa noastră. Publicitatea, evident, se adaptează la cultura fiecărei ţări, la cerinţele fiecărei mentalităţi şi atunci formele ei diferă foarte mult de la o ţară la alta. In Asia ea este explozivă, pe străzi acoperă absolut orice. O vezi in orice colţ, o vezi din absolut orice unghi, pe orice clădire vezi un afiş sau un element publicitar. In Europa nu mai este aşa de abundentă, a d