Instalatie Rozalb de Mura / Foto: Ioana Nemes
Centrul Cultural Ceh a gazduit, saptamana aceasta, un fashion show prin care organizatorii si-au propus sa aduca in atentia publicului consumator de moda doua brand-uri vestimentare cu personalitate: Rozalb de Mura, din Romania si, respectiv, Leeda, din Cehia.
Evenimentul s-a desfasurat intr-un spatiu nefolosit pana acum din spatele Ambasadei Republicii Cehe, denumit Concrete Garden.
Lansat miercuri, fashion show-ul a constat intr-o prezentare de moda pe catwalk a colectiei Leeda, fata in fata cu instalatia gandita de echipa Rozalb de Mura. Totul intr-o atmosfera animata de muzica lui DJ D si proiectiile video ale SKVJS KREW.
Din pacate, ceea ce am vazut a fost doar pe jumatate bun. Din fericire, jumatatea romaneasca a fost cea care s-a ridicat la nivelul asteparilor.
Desi este un fashion label lansat de curand, Rozalb de Mura a atras rapid atentia tinerilor avangardisti si specialistilor din Romania, dar si din strainatate. Echipa brand-ului a aranajt o instalatie/vitrina futurista, cu un preview al colectiei toamna/iarna 2007/2008.
Astfel, imaginea creata este o marca a ceea ce se doreste a fi Rozalb, o platforma multi-disciplinara in care sa convietuiasca diferite forme de exprimare artistice. Vitrina, cu o cromatica rece, a transmis misterul si ermetismul specifice creatiilor lui Gyarfas Olah (1975), designer-ul care deseneaza pentru Rozalb.
De partea cealalta, cehoaicele de la Leeda au incercat o prezentare de moda usor neconventionala, cu cateva manechine neprofesioniste si cu un joc scenic plictisitor. Din pacate, nici colectia - denumita Chic Tramp - nu a fost tocmai reusita.
Hainele in culori pastelate si cu croiuri simpliste nu transmiteau mare lucru, iar show-ul (care oricum a inceput cu intarziere) s-a prelungit mai mult decat ar