Taranii braileni sint incapabili sa faca reclamatii privind calitatea produselor sau serviciilor achizitionate. Nu ca nu i-ar duce capul sa faca o reclamatie, sau pentru ca nu stiu ca au niste drepturi, ci pentru simplul motiv ca nu au documentele prin care sa justifice faptul ca au dat bani pentru produsele sau serviciile respective. A spus-o proaspatul director executiv al OJPC Braila, Daniel Serea, care a explicat, ieri, in cadrul unei sedinte cu primarii, ca satenii cumpara pe veresie, cu plata la pensie, sau la ajutorul social, dupa cum ia bani, fiecare: "Nu avem reclamatii din comune si sate, pentru ca, de obicei, vinzarea produselor se face pe caiet, nu cu bonuri de casa. Singura dovada a cumpararii unui bun sau a unui serviciu este un contract, o chitanta, un bon de casa, o factura. In localitatile rurale nu se procedeaza astfel, se vinde pe caiet si cetatenii nu au cum sa reclame".
"Acum ce vreti, credeti ca ati descoperit America?!", l-a luat peste picior, la sedinta, prefectul Nicolae Mitroi.
Serea a explicat ca, de fapt, a vrut doar sa exemplifice necesitatea infiintarii, in fiecare judet, a unor consilii consultative prevazute de lege, dar cu care multi primari nu si-au batut capul: "Nu vreau sa descopar America, dar ar trebui ca aceste consilii consultative, ar fi trebuit sa existe deja, sa informeze permanent cetatenii: cum sa cumpere un serviciu, cum sa achizitioneze un produs. La nivelul tuturor localitatilor trebuie sa functioneze consilii consultative pentru protectia consumatorilor, consilii care sa fie la curent cu problemele cetatenilor din teritoriu si sa informeze permanent Consiliul Consultativ infiintat la nivel de judet. Activitatea de pina in prezent a acestor consilii locale este cam nula. Consiliul de obicei trebuie sa fie coordonat de primar, iar in cadrul acestuia, trebuie sa fie si un reprezentant al OJPC. Angaja