Fondurile de pensii private obligatorii vor fi aproape identice, din cauza limitelor impuse de legislatie, motiv pentru care succesul vanzarilor va fi asigurat de campaniile publicitare si canalele de distributie, spune Adrian Allott, director general adjunct la Aviva.
Investitiile in publicitate si dezvoltarea canalelor de distributie vor face diferenta intre succesul administratorilor de pensii private obligatorii (pilonul II), spune Adrian Allott. In prezent, Aviva isi infiinteaza propria companie de pensii obligatorii, care il va avea ca director general pe Allott.
"Fondurile de pensii obligatorii vor fi produse foarte omogene, din cauza cerintelor legale de randament si a comisioanelor, plafonate la un nivel destul de redus", a declarat Allott. Conform legislatiei, fondurile de pensii obligatorii va trebui sa se incadreze intr-un prag minim de randament, la un nivel ce va fi definit de Comisia de Pensii Private (CSSPP).
Din cauza cerintelor de randament minim, este foarte probabil ca toti administratorii de fonduri de pensii obligatorii sa aleaga strategii investitionale cvasiidentice, spune reprezentantul Aviva.
La fel s-a intamplat si in Polonia, unde sistemul de pensii functioneaza de aproape opt ani si a fost reglementat asemanator cu cel care se lanseaza acum in Romania - legislatia restrictiva a dus la produse omogene, cu strategii investitionale aproape identice, pe piata pensiilor de pilon II, afirma Allott.
Spre comparatie, la pensiile private facultative (pilonul III), fondurile au cerinte mai precise - randamentul minim cerut de legislatie trebuie sa depaseasca jumatate din media pietei de pensii sau sa nu fie cu cel mult patru procente sub aceasta medie a randamentelor din piata.
Spre deosebire insa de pensiile facultative, comisioanele maxime ce pot fi percepute de administratori