Compania specializată în transportul demnitarilor testează trei rute comerciale permanente Piaţa e sus, compania are o imagine de primă clasă şi, în premieră, are şi un avion Compania specializată în transportul demnitarilor testează trei rute comerciale permanente Piaţa e sus, compania are o imagine de primă clasă şi, în premieră, are şi un avion disponibil pentru transport comercial pe curse regulate. Parametrii de zbor sunt favorabili pentru ca Romavia să se instaleze pe un culoar confortabil de piaţă. Deocamdată este încă în faza de simulare. "La sfârşitul lunii iunie intrăm pe Nuremberg şi ajungem astfel la trei rute. În vara asta, mai deschidem două. După şase luni, tragem linie şi vedem care merge. Probabil, din cinci, vom rămâne cu trei rute permanente şi una sezonieră". Adrian Goleanu, general de flotilă aeriană, 50 de ani, din care 23 în slujba zborurilor speciale ("89 l-a găsit ca inginer-şef al flotilei prezidenţiale), se pregăteşte de calcule civile. După ce a deschis în aprilie cursele regulate spre Strasbourg, iar luna trecută spre Tel Aviv, Romavia a început să funcţioneze parţial ca o companie aeriană "obişnuită", care are program de zbor săptămânal, agent de vânzări, dar care, mai ales, se uită la gradul de încărcare a avionului. "Pentru Strasbourg, încărcarea este sub aşteptările noastre. În schimb, cursa de Tel Aviv ne-a depăşit toate aşteptările", spune Adrian Goleanu. La cules de europarlamentari Cursa spre Strasbourg a fost mai degrabă un pariu. Romavia e prima companie din ţările care au aderat în ultimul val (2004, 2007), cu o cursă directă spre unul dintre sediile Parlamentului European. Astfel, pasageri siguri se anunţă cei 35 de europarlamentari români. Dar, n-ar fi exclus să apară unele escale în capitale din jur, pentru a culege şi alţi europarlamentari, lunea şi joia. Mai ales că pentru acest tip de clienţi preţul nu este o proble