Foto: Cotidianul
In schimb, marcile autohtone sint din ce in ce mai neatractive.
In perioada analizata, romanii si-au achizitionat doar aproximativ 45.000 de masini autohtone, cu 4,9% mai putine fata de ianuarie-mai 2006, ceea ce face ca mai mult de jumatate dintre autoturismele produse in tara noastra sa ajunga peste hotare.
Mai precis, din cele 94.650 de unitati produse in primele cinci luni in Romania (cu 6,9% peste nivelul din perioada similara a lui 2006), in jur de 48.100 s-au dus la export. De altfel, fata de perioada similara a anului trecut, exporturile de masini autohtone au crescut cu 33,4%.
Per total, vinzarile de autoturisme noi au crescut in primele patru luni cu 23,4%, pina la aproximativ 116.000 de unitati.
In ceea ce priveste datele din mai, din informatiile APIA reiese ca aceasta luna a fost benefica pentru producatorii autohtoni, vinzarile crescind in raport cu perioada similara a anului trecut cu 23%, pina la aproximativ 14.600 de unitati.
In functie de marci, cel mai comercializat brand de autoturisme a fost, in primele cinci luni ale anului, Dacia, care detine o cota de piata de 32,1%, cu aproximativ 37.200 de unitati vindute.
Urmeaza Renault, care „controleaza“ 9,3% din piata de profil cu peste 10.700 de unitati vindute, Skoda, la doar 1,3 puncte procentuale distanta de al doilea clasat, in vreme ce VW, cu peste 8.400 de unitati vindute, detine 7,3% din piata.
Integral in Cotidianul Foto: Cotidianul
In schimb, marcile autohtone sint din ce in ce mai neatractive.
In perioada analizata, romanii si-au achizitionat doar aproximativ 45.000 de masini autohtone, cu 4,9% mai putine fata de ianuarie-mai 2006, ceea ce face ca mai mult de jumatate dintre autoturismele produse in tara noastra sa ajunga peste hotare.
Mai precis, din cele 94.650 de unitati