Aceasta realitate este pusa de specialisti pe lipsa de interactivitate a comertului electronic, pe oboseala ce intervine dupa un timp petrecut in fata monitorului, precum si pe asocierea utilizarii computerului cu timpul petrecut la slujba.
De asemenea, cresterea s-a redus puternic si in alte domenii, precum vanzarea de produse pentru sanatate, de produsele cosmetice, accesorii pentru animale precum si componentele de calculatoare.
Analistii citati de IHT considera ca s-a ajuns la un moment de cotitura, estimand ca ritmul de crestere va continua sa scada constant in urmatoarea decada.
Reactia la aceasta tendinta a pietei este cel mai bine evidentiata de miscarile facute de comapania americana Dell, considerata experta in vanzarile on-line. Dell a inceput sa-si promoveze produsele tot mai puternic in magazine “reale” precum Wall-Mart, cel mai mare retailer mondial.
Expedia, una din cele mai mari companii de vanzare de servicii in domeniul turistic, a inceput sa-si promoveze produsele in punctele de vanzare amplasate in holurile hotelurilor, precum si alte zone care atrag atentia turistilor.
Incetinirea ritmului de crestere are in opinia analistilor citati de IHT mai multe cauze.
Vanzarile pe Internet au ajuns anul acesta la un volum de 166 miliarde de dolari - aproximativ 5% din totalul vanzarilor in retail - fiind astfel dificil de obtinut aceleasi ritmuri de crestere.
In acelasi timp, s-a observat o oboseala a utilizatorilor de internet care incep sa-si schimbe obiceiurile la cumparaturi.
In ciuda datelor nu tocmai imbucuratoare, crestere comertului on-line inregistreaza cifre care trezesc invidia comerciantilor clasici.
Forrester Research, o companie specializata in elaborarea de studii de piata, estimeaza ca in acest an comertul electronic de carti va creste cu doar 1