Edgar Rosenmayr, directorul de investitii al Immoeast: Retailul are nevoie de manageri profesionisti si vizionari pentru a functiona. Sa conduci un mall este o adevarata afacere in sine, deoarece trebuie sa te mentii permanent in top, iar pentru aceasta e nevoie de foarte multa creativitate si de profesionalism. Proiectele care esueaza in retail, esueaza si din motive de management. Edgar Rosenmayr, directorul de investitii al Immoeast, cel mai activ jucator de pe piata imobiliara locala, spune ca grupul austriac se concentreaza pe piata din Capitala, pe segmentul cladirilor de birouri, pentru ca provincia nu ofera in prezent randamentul vizat.
"In cazul cladirilor de birouri ne concentram in special pe Capitala, deoarece piata romaneasca este una atipica, iar noi credem ca in celelalte orase o cladire de birouri nu poate sa aduca randamentul si veniturile pe care noi le vizam", a declarat Rosenmayr.
Portofoliul fondului austriac de investitii pe piata locala a ajuns la 113 proprietati, cu o suprafata totala de 3,85 milioane de metri patrati, dintre care 44 de proprietati de retail, finalizate sau in diferite stadii de dezvoltare, cu o suprafata inchiriabila de 894.000 de metri patrati.
"Portofoliul nostru este in permanenta innoit, consolidat si optimizat, iar in cazul in care un anumit proiect nu mai corespunde standardelor noastre, este de regula vandut. La fel se va intampla probabil, in cativa ani, si cu unele proiecte pe care le detinem pe piata romaneasca, deoarece un imobil achizitionat acum nu va mai fi la fel de interesant in urmatorii zece ani", a precizat directorul de investitii al Immoeast AG. Rosenmayr a mai spus ca acest fenomen este momentan vizibil in Cehia, unde unele cladiri de birouri nu mai sunt rentabile si e posibil sa fie vandute.
Potrivit lui Rosenmayr, circa 20% din bugetul de 7,5 miliarde de euro alocat de Im