Pe o scara de la unu (foarte slab) la zece (excelent), Romania primeste nota unu in ceea ce priveste imaginea de tara, a declarat intr-un interviu acordat ZF Jack Trout, parintele pozitionarii si unul dintre cei mai mari strategi de business.
"Povestile despre Transilvania si Dracula sunt cam tot ce se stie despre Romania. Este un fel de pata alba pe harta lumii. Nu sunteti in stiri, nu faceti istorie. Este o problema de marketing. Iar imbunatatirea acestei situatii ar trebui sa inceapa cu infrastructura. In acest fel ar fi 'lustruita' putin fatada tarii. Iar apoi ar trebui sa va puneti problema: Cum ar trebui sa ne vindem imaginea in strainatate?", a precizat Trout.
Jack Trout (72 de ani) considera ca pentru a avea un brand de tara, romanii ar trebui sa insiste pe promovarea turismului si pe dezvoltarea mediului de business.
Chiar daca nu ne-am castigat inca un loc pe harta lumii, macar avem avantajul de a nu avea o imagine foarte proasta in exterior, spune cel care este considerat a fi numarul unu. "Cand nu exista perceptii negative foarte puternice, cel putin nu trebuie sa convingi lumea ca nu este asa si poti spune ca te afli intr-o zona echilibrata", spune Trout referindu-se la situatia Romaniei.
"Unele tari sunt foarte cunoscute, dar nu neaparat pentru lucruri bune, cum ar fi, de exemplu, Sri Lanka, unde sunt probleme foarte mari", spune Trout, referindu-se la situatia economica precara a tarii si la dezechilibrele cauzate de numeroase razboaie civile si de tsunami. "Solutia ar fi ca aceasta tara sa isi schimbe numele. De multe ori, e bine sa evadezi din trecut si sa incepi de la zero", explica Trout.
Trout s-a aflat la Bucuresti la sfarsitul saptamanii trecute pentru a vorbi despre strategiile pe care ar trebui sa le adopte companiile locale pentru a face fata in lupta cu marile corporatii multinationale, in cadrul unei confe