Dialogul intre management si angajatii unei companii are o importanta deosebita, in special in situatiile in care trebuie facute anumite schimbari. Angajatilor trebuie sa li se spuna mereu "cu voce tare" ce anume urmeaza sa fie schimbat pentru ca ei sa accepte transformarea si sa ajute la realizarea ei.
Acest lucru este posibil numai in cazul in care angajatii nu se pierd in conversatii inutile, lipsite de orice productivitate. Esenta unui leadership performant se reduce la dialogul care are loc la sfarsitul zilei si la cat de mult simte fiecare angajat ca apartine unei companii.
"Pentru a evita rezistenta la schimbare a angajatilor trebuie sa vorbim permanent cu ei. Trebuie sa comunicam mereu. Angajatii trebuie sa stie care este directia spre care se indreapta compania in fiecare minut. Este necesara existenta unui dialog constant despre indeplinirea obiectivelor pentru ca acestea sa se intample cu adevarat", este de parere Linda Bower, director custom solutions, Wilson Learning Europe, care s-a aflat saptamana trecuta la Bucuresti cu ocazia evenimentului organizat de Wilson, "Leading in Challenging Times".
"Unele companii se schimba atat de repede incat nu avem timp sa implementam schimbarea", mai spune Bower care marturiseste ca a lucrat cu 27 de manageri in 7 ani, in perioada in care lucra in telecom. Ea este de parere ca greseala pe care o fac majoritatea companiilor este ca incep procesul de schimbare cu sfarsitul, fara a acorda angajatilor timpul necesar adaptarii.
Pe de alta parte, Anca Harasim, executive director la AmCham, Camera Americana de Comert din Romania, a observat ca in majoritatea organizatiilor se pierde foarte mult timp din cauza conversatiilor neproductive pe care le au angajatii. "Companiile tind sa devina o mare retea de conversatii pentru ca angajatii pierd majoritatea timpului barfind, criticand sau plangandu-se din