In conditiile in care economia Germaniei se afla pe culmi, nemtii sunt tot mai putin dispusi sa investeasca in achizitionarea de masini noi. Tendintele demografice, obiceiurile de condus, prestigiul in declin al automobilelor, combinate cu numeroasele dezbateri despre incalzirea globala au dus la o scadere in vanzarile de masini nemtesti.
Tara in care chiar si taxiurile poarta delicate sigle de Mercedes si in care Porsche-ul e o imagine banala pe sosele, Germania se confrunta cu o scadere considerabila a vanzarilor de masini noi. Totodata, autostrazile renumite in toata lumea sunt traversate de masini din ce in ce mai vechi. Varsta medie a unei masini inregistrate in Germania este de opt ani, cea mai mare de cand Asociatia Germana a Producatorilor de Masini si-a inceput activitatea.
In luna mai a acestui an, inregistrarile de masini noi au scazut cu 11% fata de perioada similara a anului trecut. In acelasi timp, vanzarile in retail-ul general in Germania sunt intr-o continua crestere. Aceasta tendinta ne duce spre o singura concluzie: nemtii cumpara, dar nu mai cumpara masini.
“Din punct de vedere istoric, a existat intotdeauna o legatura puternica intre cresterea economica si vanzarile de masini. Se pare ca regula nu se mai aplica in aceasta perioada”, a declarat Ferdinand Dudenhöffer, director al Centrului pentru Studii Automobilistice din Gelsenkirchen.
In a doua jumatate a anilor 90', vanzarile de masini noi s-au mentinut la o medie de 3,6 milioane de exemplare pe an, atingand apogeul de 3,8 milioane in 1999. Dupa anul 2000 insa, vanzarile au scazut agresiv, fara sa isi revina in totalitate pana in prezent. Specialistii germani estimeaza pentru anul 2007 vanzari intre 3,2 si 3,3 milioane.
Statisticile demografice nu sunt nici ele imbucuratoare. Varsta medie a soferului neamt este de 50,2 ani, acoperind un larg segment de pensionar