E-boda, marca locala de electronice de consum detinuta de compania Rosal Import Export SRL, se asteapta ca in acest an sa atinga o cota de piata de 25-35% din piata totala de DVD playere, pe fondul cresterii cu aproximativ 50% a cererii pentru acest tip de dispozitive in raport cu 2006, a declarat pentru ZF Alexandru Dragoiu, director de vanzari al companiei.
"In momentul de fata playerele DVD au atins apogeul. Volumele au crescut, iar preturile au cunoscut o corectie. Volumele se vor mentine la nivelul maxim, in timp ce preturile au atins deja pragul minim", a adaugat Dragoiu.
Compania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 12,5 mil. lei (3,5 mil. euro), iar pentru acest an si-a bugetat afaceri de 14 - 15 mil. lei. In urma cu aproximativ un an, oficialul E-boda estima pentru intreg anul trecut o cifra de afaceri de circa 15 mil. lei, obiectiv neatins insa ca urmare a vanzarilor slabe din ultimul trimestru din 2006.
"Pentru acest tip de business, trimestrul patru face cat toate celelalte trei trimestre la un loc. Cand ai un trimestru patru slab se vede imediat", a subliniat el.
Potrivit lui Dragoiu, 90% din cifra de afaceri de anul trecut a fost generata de gama echipamentelor home theater (player DVD cu sistem de boxe 5 plus 1), urmand ca in acest an sa creasca ponderea playerelor multimedia portabile cu care compania ataca nisa creata intre marcile low-end (branduri mai putin cunoscute la preturi mici) si cele consacrate (brand-name-uri precum Apple iPod).
In ceea ce priveste prezenta E-boda pe segmentul televizoarelor LCD, Dragoiu admite ca "preturile din ce in ce mai mici si diferentele tot mai mici intre brandurile low-end si brandurile A solicita o supraveghere foarte atenta a afacerii cu LCD-uri".
Studiile arata ca in majoritatea tarilor din Europa, marcile low-end detin maxim 10% din piata, exceptie facand tarile est-