Anotimpul concediilor a inceput anul acesta mai devreme, inca din luna mai. Peste 6.800 de persoane au calatorit in luna mai doar prin intermediul agentiei clujene Eximtur, in crestere cu 31,9% fata de mai 2006. Cea mai mare apreciere a fost sesizata in cazul serviciilor de turism extern, cu 48,7%, urmat de turismul intern, cu 37,7% si de comercializarea biletelor de avion, cu 29,6%.
Insa, pentru cateva zeci de turisti clujeni, amintirea unei cazari esuate ramane inca vie, dupa ce o agentie locala nu a putut respecta, anul trecut, cazarea la hotelul trecut in contract, schimband locatia in ultimul moment, fara a taia si din pret. Nici banii aruncati pe servicii proaste nu sunt un lucru care sa inveseleasca vacanta nimanui.
Tocmai de aceea, cererea pentru turismul intern are in continuare de suferit, iar ofertele turistice din strainatate sunt agreate de tot mai multe persoane. Din multitudinea de oferte de pe piata, alegerea devine tot mai dificila.
Dupa o cercetare a vacantelor din acest sezon, Saptamana Clujeana a observat diferente importante de pret intre operatorii locali si straini de pe piata clujeana. Analiza care urmeaza doreste sa demitizeze preturile locatiilor exotice, a standardelor de evaluare a hotelurilor si sa arate, in acelasi timp, cateva oferte din trendul pietei.
Ofertele exotice nu neaparat de lux
De cele mai multe ori, clientii agentiilor de turism nu se zgarcesc foarte mult cand este vorba de concediul anual. Totusi, destinatiile exotice - gen Tenerife, Insulele Canare - sunt considerate „de lux” de majoritatea clientilor cu venituri medii.
Negocierea la volum ridicat si cu o jumatate de an in avans din partea operatorilor mari poate elimina eticheta „de lux” chiar si pentru aceste destinatii. Un exemplu est