Moderatorii români fac audienţe din ce în ce mai mici Audienţele talk-show-urilor au scăzut treptat în ultimii ani. Pentru că a crescut concurenţa şi a stat pe loc numărul Moderatorii români fac audienţe din ce în ce mai mici Audienţele talk-show-urilor au scăzut treptat în ultimii ani. Pentru că a crescut concurenţa şi a stat pe loc numărul posibililor invitaţi, spun specialişti din media şi jurnalişti, prezenţi marţi la un eveniment organizat de CNA. Audienţele scăzute şi lipsa unor moderatori veritabili sunt principalele motive pentru care Attila Gasparik, vicepreşedinte CNA, prevede dispariţia acestui gen de emisiuni în România. Despre o altă problemă a atras atenţia Andreea Creţulescu, Realitatea TV. "Audienţa de talk-show este una de nişă, a fost un mare boom după 1990, când oamenii erau şocaţi că se puteau exprima. Lucrurile s-au normalizat, s-a format o oarecare selecţie şi este mult mai puţin pe gustul telespectatorului", a spus Andreea Creţulescu. Victor Ciutacu, Antena 2, a afirmat că pe piaţa moderatorilor există o competiţie pentru a avea în studio anumiţi invitaţi. "Trăim într-o piaţă mică şi meschină, ne batem pe aceiaşi invitaţi şi ne canibalizăm. Mi-e groază să deschid televizorul, să nu fie invitatul meu înainte la o altă emisiune", a afirmat Victor Ciutacu. O altă problemă a moderatorilor români a fost ridicată de Gabriela Stoica, directoarea Serviciului de comunicare din CNA. "Foarte multe dintre amenzile pe care le dă CNA sunt date deoarece moderatorii nu îşi fac datoria", a explicat Gabriela Stoica.
Pentru directorul executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI), Ioana Avădani, în viitor, brandul de moderator va fi mai important decât cel al unui canal tv. "În viitorul nu foarte îndepărtat, 2012-2015, telespectatorul va putea să îşi compună singur programul tv, iar brandul de moderator va fi mai important decât brandul de ca