Producatorul principal de inghetata din Targu Mures, Frieslandfoods, ce face parte din grupul Frieslandfoods Royal-firma olandeza, a anuntat o crestere a vanzarilor de inghetata cu 38-40% fata de anul trecut. Factorii determinanti au fost temperaturile foarte ridicate si sezonul estival care a inceput mult mai devreme decat in alti ani. Fabrica se asteapta pana la terminarea verii la cresteri si vanzari mult mai spectaculoase. Tot din grupul Frieslandfoods Royal face parte si fabrica Napolact, cu sediul central in Cluj Napoca, ce are brandul de inghetata "Napoca". Conform directorului economic al firmei muresene, Liviu Todoran, Napolact este lider national pe piata de inghetata din Romania la inghetata impuls (inghetata pe bat, n.r.) cu brandul Napoca. Cele mai mari vanzari sunt la inghetata home de consum.
Investitii
Liviu Todoran a mai detaliat si investitiile companiei din ultimii doi ani, cifrate la peste 15 milioane de euro, cele mai mari investitii facandu-se in Targu Mures. Astfel, s-au facut investitii mari in utilaje de ultima generatie, logistica, depozite, investitii de mediu pentru cumularea de emisii de gaze cu o statie ultramoderna. S-au cheltuit peste 600.000 de euro pentru statia de epurare a apei existenta in incinta fabricii din oras. Lucrarile de modernizare au inceput de peste un an si trebuie finalizate in 2008. Firma a mai primit si fonduri SAPARD anul acesta pentru modernizari. "Principalii concurenti pe segmentul vanzarilor de inghetata sunt firmele: Delta, Alpin, Antarctica, Betty Ice plus automatele stradale de inghetata", a mai declarat Todoran. Fabrica functioneaza propriuzis 6 luni pe an, iar in cealalta perioada de 6 luni se afla in remont, adica timp in care se fac diferite reparatii, modernizari si de asemenea se fac teste de retete, de calitate, design, publicitate si teste de ambalaj. Pentru scoaterea de piata a unui