Anul acesta se estimeaza o crestere de 30% a brandurilor francizate
Pe primul loc la brandurile sub franciza se afla SUA
Afacerile retelelor de franciza de pe piata din Romania vor avansa intr-un ritm mai accelerat in a doua jumatate a anului viitor, pana la 30 - 35%, pentru 2007 rata de crestere fiind estimata undeva la 20-25%, pana la 1,2 - 1,25 miliarde de euro.
"Cifra de afaceri pe care o genereaza franciza a fost de peste un miliard de euro in 2006. O estimare usor pesimista are in vedere o crestere de 20-25% in acest an. Aceasta este tributara deschiderilor din retail. O cifra de afaceri accelerata vom vedea la jumatatea anului viitor, undeva la 30-35%", a declarat ieri, la conferinta de lansare a publicatiei "Francize de Top in Romania", directorul companiei de consultanta in domeniul francizei CHR Consulting, Razvan Blid.
El a adaugat ca in acest an vor intra pe piata romaneasca cinci sau sase branduri internationale cunoscute, din domeniul retailului.
Potrivit datelor CHR Consulting, anul trecut in Romania erau inregistrate 282 de sisteme de franciza, 27% fiind companii locale. Pentru acest an este estimata o crestere cu pana la 30% a numarului de branduri francizate. In topul tarilor de origine ale sistemelor de franciza existente pe piata din Romania, pe primul loc se situeaza Statele Unite ale Americii, urmate de Italia, Germania, Spania, Marea Britanie si Franta.
Acest tip de afacere are o mare rata de succes
Rata de succes a acestui tip de afacere este de 95%, superioara celei europene, care este de doar 89%. "Aceasta rata are insa o perioada de masurare mult mai mica decat in statele europene, de doar cinci ani, data fiind prezenta de putin timp pe piata romaneasca", a mai spus Blid.
Cele mai importante retele de franciza din Romania sunt in domeniul retail, distributie si servicii, m