Prezenţi la o întâlnire cu reprezentantul guvernului în judeţ, derulată la prefectură, şefii inspectoratului şi inspectorii pe specialităţi au fost luaţi la rost în legătură cu starea învăţământului din Olt.
OLT. De la bâlbâiala prezentă în organizarea comisiilor de examen (unde este rost de „mălai“) şi până la rolul dascălului în şcoală, care lasă în multe cazuri de dorit, de la actul educaţional propriu-zis, deficitar în multe unităţi de învăţământ din mediul rural, până la investiţiile în care intră bani publici şi unde rezultatele întârzie să apară sau sunt sub nivelul aşteptărilor, de la mica mită băgată în buzunar de profesor şi până la fenomenul infracţional în şcoli, acestea sunt principalele puncte pentru care prefectul a lansat critici la adresa factorilor de răspundere din ISJ. Octavian Popescu a evidenţiat faptul că există elevi care nu ştiu să scrie, că învăţământul în anumite localităţi mărginaşe a cam rămas de izbelişte şi că lucrurile trebuie schimbate prin implicarea echipei ISJ. Pentru asta nu trebuie să se dea în masă cu pumnul, susţine prefectul, ci doar să existe o tactică reală pentru inculcarea unei conduite corecte în învăţământ, al cărui rol în societate este determinant. Prefectul nu a uitat să facă aluzie la evenimentele deocheate care au aruncat anumite instituţii de învăţământ în scandaluri publice, partidele de sex între elevi şi neputinţa educaţională în a normaliza conduita elevilor.
Primarii nu colaborează cu directorii
Dezinteresul pentru banii publici băgaţi în investiţii precum reabilitarea sau reparaţiile unităţilor de învăţământ a fost altă temă de discuţie. Nerespectarea termenelor de execuţie, execuţiile proaste care trebuie în scurt timp refăcute cu cheltuieli suplimentare îl nemulţumesc pe Popescu.
La acest capitol, reprezentanţii ISJ arată cu degetul spre primari, care refuză colabora