Afacerile din „lumea virtuală“ par un domeniu rezervat antreprenorilor cu abilităţi high-tech, care se joacă pe computer şi după o vreme se trezesc la uşă cu un grup de investitori care vor să le preia afacerea pentru câteva milioane de dolari. Nici pe departe. Arthur Rădulescu, unul dintre lupii tineri ai dot ro-ului, creatorul Băşcălie.ro, JobMania sau ShopMania, explică de ce. Când priveşte la recentele tranzacţii prin care fondul de investiţii american Tig
Afacerile din „lumea virtuală“ par un domeniu rezervat antreprenorilor cu abilităţi high-tech, care se joacă pe computer şi după o vreme se trezesc la uşă cu un grup de investitori care vor să le preia afacerea pentru câteva milioane de dolari. Nici pe departe. Arthur Rădulescu, unul dintre lupii tineri ai dot ro-ului, creatorul Băşcălie.ro, JobMania sau ShopMania, explică de ce.
Când priveşte la recentele tranzacţii prin care fondul de investiţii american Tiger Global Management a achiziţionat, pentru zece milioane de euro, câte 30% din eJobs şi Neogen – care deţine BestJobs –, Arthur Rădulescu, creatorul site-ului JobMania clatină uşor sceptic din cap. „Da, poate că am fi putut fi noi acolo. Dar am ales să nu investim în această direcţie şi să ţinem oarecum proiectul în conservare“, spune el.
Investiţia într-un portal de resurse umane nu e doar o afacere online, ci are o componentă chiar mai importantă, care se desfăşoară offline. Ai nevoie de cât mai multe CV-uri, dar acestea nu vor veni dacă nu eşti în legătură cu cât mai mulţi angajatori – şi cu cât mai mari, cu atât mai bine. Angajatorii însă nu te contactează dacă nu ai o bază de candidaţi importantă, atât cantitativ, cât şi calitativ. „Ar fi însemnat să alocăm resurse importante pentru JobMania, ceea ce ne-ar fi împiedicat să ne concentrăm pe celelalte proiecte“, explică Arthur Ră