Anul acesta, pentru prima data in scurta, dar spectaculoasa sa istorie, Festivalul International de Film Transilvania s-a deschis cu un film cistigator de Palme d’Or. Un eveniment cu atit mai insemnat cu cit este vorba de o productie cinematografica romaneasca, aflata la cea dintii proiectie in fata publicului autohton, dupa premiera mondiala de la Cannes. Filmul in cauza, remarcabilul 4 luni, 3 saptamini si 2 zile de Cristian Mungiu porneste de la un avort ilegal din ultimii ani ai regimului comunist, dar ajunge sa vorbeasca despre umanitatea fiecaruia dintre noi.
Un alt eveniment marcant la TIFF 6 a fost premiera mondiala a celui mai recent film semnat de Nicolas Roeg, Puffball, venit dupa o lunga pauza: Doua morti, precedentul lungmetraj pentru marele ecran semnat de cunoscutul cineast britanic si filmat chiar in Romania, dateaza din 1995. Puffball, ecranizarea romanului omonim al scriitoarei Fay Weldon, este o bizarerie la limita dintre horror si melodrama de familie.
Rezultatul acestei combinatii i-a contrariat pe multi dintre spectatorii care au umplut sala cinematografului clujean Republica, dar nu a lasat indiferent pe nimeni. Regizorul roman si cel britanic, ambii invitati ai TIFF-ului, ne vorbesc despre noile lor filme, dar si despre cinema in general.
Anul acesta, pentru prima data in scurta, dar spectaculoasa sa istorie, Festivalul International de Film Transilvania s-a deschis cu un film cistigator de Palme d’Or. Un eveniment cu atit mai insemnat cu cit este vorba de o productie cinematografica romaneasca, aflata la cea dintii proiectie in fata publicului autohton, dupa premiera mondiala de la Cannes. Filmul in cauza, remarcabilul 4 luni, 3 saptamini si 2 zile de Cristian Mungiu porneste de la un avort ilegal din ultimii ani ai regimului comunist, dar ajunge sa vorbeasca despre umanitatea fiecaruia dintre noi.
@N_