Vanzarile automobilelor diesel din import s-au apreciat in primele cinci luni ale anului cu peste 44% in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2006.
Un diesel insa nu este doar mai economic, ci si mai scump. Cei care achizitioneaza un diesel o fac din simplul motiv ca doresc un automobil mai economic, care sa consume mai putin si care sa necesite costuri de intretinere mai scazute. Diferenta dintre un motor pe benzina si un diesel nu este numai de consum, ci si de pret, insa pretul de achizitie este in avantajul celui pe benzina.
In primele cinci luni ale anului dieselurile au reprezentat 48,6% din totalul importurilor, cu un total de 34.573 de unitati comercializate, in crestere cu 44,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Daca se ia in calcul si productia interna, dieselul pierde teren in fata benzinei datorita vanzarilor modelelor low-cost. Per total, in primele cinci luni ale anului dieselurile au reprezentat 42,1% din piata, in scadere de la 43,4% din primele patru luni. Scaderea a survenit la nivelul lunii mai, cand vanzarile modelelor pe benzina s-au apreciat la 61,1%, fata de 58,3% in aprilie.
In majoritatea cazurilor dieselul are un pret de achizitie mai mare decat un motor pe benzina cu performante similare. Iar de amortizare si implicit de economie nu poate fi vorba decat dupa ce s-au parcurs cateva mii de kilometri.
Pentru a oferi o imagine cat mai obiectiva asupra avantajelor unui diesel, s-au luat in calcul cele mai bine vandute noua dieseluri de pe piata locala, potrivit statisticilor APIA si ale importatorilor.
Pe baza consumului mediu anuntat de constructor si a pretului unui litru de benzina fara plumb de 3,46 RON si cel de 3,21RON pentru un litru de motorina euro 4 (pretul are caracter informativ si poate varia in functie de distribuitor) s-a calculat durata de amortizare. Conform acestor info