Nu ai 10.000 de euro pentru o maşină nouă, Skoda Fabia, Volkswagen Polo sau Ford Fiesta? Nu ai sau nu vrei să dai 8.000 de euro pentru un Logan cu dotări minime? Alternativa ar fi să cumperi o maşină second hand din Germania, Belgia sau Italia.
Internetul geme de oferte de automobile second hand din străinătate. Practica arată că sunt mulţi care au făcut din vânzarea acestor maşini o afacere. Preţurile încep de la câteva sute de euro pentru o maşină mai veche. Folclorul urban spune că poţi găsi în străinătate, îndeosebi în Germania, maşini bune, nerulate foarte mult, la un preţ de câteva mii de euro. Iulian Ş. este un craiovean care, periodic, merge în Germania, cumpără un automobil la mâna a doua după care îl vinde aici. Cea mai mare problemă, spune el, este taxa de primă înmatriculare. Nu este singura supărare a olteanului întreprinzător. „Cea mai mare tâmpenie este să ai revizia făcută în Germania, deci în Uniunea Europeană, iar aici să fii obligat să faci revizia din nou“, a spus Iulian Ş.
Dar cum aduci maşina în ţară? Primul pas este să cauţi o firmă de transport pentru drumul cu autocarul până în Germania. Găsirea unui automobil nu este o problemă. Găseşti orice model, orice marcă. „Sunt mii de parcuri auto, există în fiecare localitate, începând de la 40 de maşini până la 1.000 - 1.500“, a explicat Iulian Ş. Abundenţa de automobile second hand se datorează funcţionării sistemului buy-back, automobilul vechi este evaluat de dealer, plata se face pe loc, iar banii sunt folosiţi ca avans pentru un model nou. Transportul cu autocarul costă puţin peste 100 de euro, pentru dus. În funcţie de pretenţiile pe care le ai de la viitoarea ta maşină, căutarea poate dura mai mult sau mai puţin. Pentru timpul petrecut în străinătate trebuie să fi pregătit, preţul unei camere la un motel începând de la 40 de euro pe noapte.
Actele de vânzare-cumpăra