Felix Patrascanu, unul din cei trei cofondatori ai FAN Courier si presedintele Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, conduce un business de circa 30 milioane euro si recunoaste ca are curieratul in sange. Trebuie sa il credem pe cuvant, caci altfel nu reusea, impreuna cu ceilalti doi actionari � Adrian Mihai si Neculai Mihai � sa ridice cea mai importanta companie de curierat autohtona de la zero.
Wall-Street: Cum se prezinta piata autohtona de curierat la aproape 6 luni dupa aderare?
Integrarea in Uniunea Europeana s-a simtit, insa ritmul de crestere s-a mentinut constant, la aproximativ 30%, si cred ca se va mentine si in continuare. Oportunitati sunt tot timpul, iar exemplul cel mai recent ar fi pensiile private, acel 2%. Insa nu trebuie sa ne lasam fascinati de mirajul oprtunitatilor, e foarte important sa te pui la punct mai intai, din punct e vedere calitativ.
Wall-Street: In cat timp estimati ca vom vorbi de o maturizare a pietei locale de curierat?
Cred ca in 2010 vor aparea primele semne de maturizare. Oricum, economia romaneasca este in plina crestere, iar cum serviciile tin foarte mult de dezvoltarea economica generala, este clar ca vom creste. Inca nu este acoperita piata, mai este loc pentru jucatori seriosi.
Wall-Street: Care este tendinta generala a pietei de curierat?
Ca peste tot, ca in toata economia romaneasca, tendinta este una de concentrare. Apar marii jucatori, care, initial prin aliante si apoi prin preluari urmaresc sa isi asigure o cota de piata cat mai mare sau, de ce nu, sa domine. Cargus a cumparat divizia de curierat a Romtrans, Nemo Curier a fost vanduta unui investitor austriac, Concorde Courier era in discutii tot cu un investitor austriac, TCE Logistica si Curiero vor sa vanda, sau mai bine zis sa se vanda, la un moment dat.
Wall-Street: Care este pozitia FAN Courier fata