Alexandru Radvan ne-a demonstrat, de-a lungul celor citiva ani de cind il intilnim pe simezele salilor de expozitii, ca pictura ramine un teritoriu al intrebarilor profunde, al atitudinilor, ea este un dialog al artistului cu istoria, cu lumea in care traieste. Fiecare expozitie a fost, in cazul lui, un argument in plus pentru a constata ca avem de-a face cu un proiect pe termen lung, cu o analiza, din perspectiva contemporaneitatii, asupra unor evenimente care au marcat lumea.
Pentru cea de-a treizecea aniversare, Alexandru Radvan a gindit o expozitie deschisa sub egida Galeriei Anaid in doua spatii. Memoriile lui Constantin, imparatul care prin edictul de la Milano din 313 a consolidat crestinismul ca religie de stat si a mutat capitala Imperiului Roman, in 330, la Constantinopol, sint un prilej pentru Alexandru Radvan de a medita in jurul acestui gest care a avut o importanta capitala in evolutia umanitatii. La sediul Galeriei Anaid, sectiunea intitulata Cancer are in vedere omul Constantin cel Mare, curtea, alcovul, viata imparatului, in esenta, personalitatea dezbracata de atributele sociale si politice.
Nu putem intra in universul acestei ultime expozitii fara a aminti cite ceva din preocuparile avute de Alexandru Radvan de-a lungul anilor, mai ales ca el nu mai este un „tinar pictor“ cvasinecunoscut. Activitatea sa de pina acum ne face sa spunem ca este unul dintre artistii tinerei generatii, cu cele mai coerente programe, solid instalat in proiectele pe care le dezvolta de aproape zece ani. Ciclurile elaborate in acest timp, Imperator (Hadrian, Cezar, Traian, Constantin), Cavaler, Batalii, Cintarea Cintarilor, Leda, Rapirea Europei, Minotaurul vorbesc clar despre pasiunea lui pentru trecut, pentru mitologie, pentru intimplari ce au marcat destinul umanitatii. Tipul de analiza pe care Alexandru Radvan il practica vine din sfera intero