Romanii se uita noaptea, in intervalul orar 23.00-02.00, la emisiuni de divertisment si filme, oferta televiziunilor din Romania pentru acest gen de programe depasind-o pe cea din Polonia, Ungaria, Germania si Marea Britanie, se afirma in studiul "Worldwide Trends of Late Night Television 2006-2007" realizat de Eurodata TV Worldwide, informeaza Mediafax. Studiul a fost prezentat de catre Julia Schulte, Commercial Executive al Mediametrie Eurodata, ieri, la conferinta "The Power of Late Night Programming", din cadrul Discop 2007.
Studiul a fost realizat in perioada 30 aprilie - 27 mai 2007 si a luat in calcul urmatoarele tipuri de programe: filme, fictiune, divertisment, magazin si afaceri curente, sport, stiri si sport.
Televiziunile din Romania cercetate - Antena 1, Pro TV si TVR 1 - au difuzat, noaptea, in intervalul orar precizat, 40% programe de divertisment, 17% fictiune, 16% filme, 9% stiri, 8% documentare si arta, 6% emisiuni de tip magazin si afaceri curente si 4% emisiuni sportive.
In acelasi interval orar, Polonia difuzeaza doar 10% emisiuni de divertisment, Marea Britanie – 30%, Germania – 17 % si Ungaria – 6%. In ceea ce priveste filmele, 44% dintre programele difuzate de Polonia in intervalul 23.00-02.00 sunt filme. Urmeaza Ungaria si Germania – 30% filme, si Marea Britanie – 18%.
Emisiunile sportive sunt cel mai bine reprezentate pe intervalul respectiv in Ungaria – 22% din emisiunile prezentate sunt sportive, Marea Britanie – 19%, Polonia – 7%, Germania – 3%.
In cadrul aceleiasi conferinte, Julia Schulte a mai prezentat date privind ultimele trenduri ale televiziunilor, noaptea, in Europa, SUA si Australia. In general, cele mai multe programe care atrag noaptea telespectatori sunt cele denumite generic "Tricky Topics", precum cele cu specific medical, sexual si cele "current sensitive". In ceea ce