- Diverse - nr. 119 / 21 Iunie, 2007 Intre calitatile morale ale fiintei umane, decenta, onestitatea, bunul-simt si bunul-gust mi se par cele mai semnificative. Bunul-gust presupune, intre altele, un simt innascut al armoniei lucrurilor, o reprezentare autentica a frumosului, eliberata de orice prejudecati si fantasme resentimentare, un accent axiologic sigur, o perceptie optima a realitatii imediate. Din pacate, in lumea de astazi, bunul-gust este, de multe ori, inlocuit de prost-gust, frumosul autentic e concurat de pseudovalorile culturale, de kitsch, de relativitatea unor criterii ce nu tin deloc seama de legile si principiile frumosului. De la poezia proasta, inexpresiva si nereprezentativa stilistic, pana la muzica ce se adreseaza mai degraba instinctelor decat sensibilitatii, de la comportamentul agresiv al compatriotilor la vorbirea dezlanata, lipsita de fluenta, de armonie si de logica, prostul-gust ne asalteaza, in cele mai diverse si mai malefice forme si modalitati. Din nefericire, prostul-gust, kitsch-ul, subprodusele culturale si artistice prolifereaza nu doar in realitatea cotidiana, ci si in mass-media. Televiziunile cu inclinatii comerciale se intrec in a oferi romanilor o oferta cat mai diversificata de astfel de subproduse: manele, filme cu calitati indoielnice, emisiuni cu un aspect bizar, in care sunt urmarite viata, vorbele si faptele unor "vedete" de calibrul si statura unor Nicolae Guta, Irinel Columbeanu sau Silviu Prigoana, autori de "panseuri" ridicole, personaje absurde ale unei societati intr-o nefireasca ebulitie si neasezare valorica. Avea dreptate Andrei Plesu cand observa ca "Romania post-comunista a fost, la toate nivelurile, invadata de kitsch, adica de efectele arderii etapelor si ale interferentei brutale intre lumi ireconciliabile". Hibrida si neasezata, iubitoare de larma si confuzie, departe de normalitate si de valorile auten