Profilele PVC detin o cota de 73%
Tamplaria clasica a pierdut foarte mult teren
Producatorii estimeaza ca piata tamplariei termoizolante si, implicit, achizitiile de profile din PVC si aluminiu vor creste in medie cu 24,2% in 2007, conform unui studiu de piata desfasurat de compania Neomar Consulting, pe un esantion reprezentativ de firme producatoare de tamplarie termoizolanta.
Potrivit studiului de piata, dintre respondenti, 64% au preconizat o crestere ponderata sub 25% a afacerii lor in 2007 fata de 2006, in timp ce 27% din companiile intervievate au estimat o crestere optimista, cifrata intre 25%-50% in 2007. In prezent, pe piata exista un numar de peste 40 de marci de profile din PVC si mai mult de 20 de marci profile din aluminiu. Primele opt marci de profile din PVC detin impreuna 76% din piata, in timp ce, pe piata tamplariei din aluminiu, primele sase marci de profile detin circa 83% din piata, cu mentiunea ca primii doi furnizori detin impreuna circa 55% din piata, sustin reprezentantii companiei Neomar Consulting. Datorita utilizarii preponderente a tamplariei din PVC in cadrul constructiilor rezidentiale, circa 73% din piata profilelor pentru tamplarie termoizolanta este detinuta de catre profilele din PVC, urmate de profilele din aluminiu (26,2%). Aceste doua tipuri de profile detin peste 99% din totalul pietei, restul (lemn, otel) inregistrand cote de piata foarte reduse. Nu au fost luate in calcul ferestrele clasice, care nu sunt dotate cu geam termoizolant, se arata in studiul Neomar.
In ceea ce priveste tamplaria PVC, sistemele de profile tricamerale sunt in continuare cele mai utilizate (45%), acest aspect fiind datorat in principal faptului ca sunt cele mai accesibile profile din punct de vedere financiar. Ponderea profilelor tricamerale a scazut in 2006 (-11% fata de anul 2005), in favoarea profilelor cu cinci camer