Pietele regionale devin din ce in ce mai tentante pentru operatorii nationali de curierat, cea mai recenta confirmare a acestui fapt venind din partea liderului local, FAN Courier, care in mai putin de o luna, va incepe sa opereze si pe piata ungara.
Parteneriatul dintre FAN Courier si Royal Sprint Ltd., unul din primii 4 jucatori de pe piata maghiara, reprezinta cea de-a doua tentativa reusita, de iesire in afara granitelor tarii, dupa cel cu bulgarii de la Transbalcan.
“Noi avem deja un gentleman's agreement cu cei de la FedEx, toate livrarile pe care acestia le au in Romania fiind realizate prin intermediul FAN Courier, precum si un parteneriat cu Transbalcan, prin care realizam expeditii in Bulgaria, Grecia, Turcia si cred ca si Macedonia cat de curand, (...) iar peste aproximativ o luna vom iesi sigur in Ungaria, printr-un parteneriat asemanator cu cel din Bulgaria”, a declarat pentru Wall-Street Felix Patrascanu, managing directorul FAN Courier.
“Este foarte frumos sa faci curierat in Ungaria, extraordinar de simplu, distantele fiind foarte mici. Cu 30 de masini s-ar putea face un curierat de foarte buna calitate in aceasta tara. Mai mult decat atat, Ungaria, cu jumatate din populatia Romaniei, a realizat in 2005 o cifra de afaceri de 150 mil. euro in conditiile in care valoarea pietei autohtone de curierat s-a ridicat la 100 mil. euro”, a precizat Patrascanu.
Cofondatorul FAN Courier si presedintele Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, Patrascanu a recunoscut ca in ceea ce priveste iesirea in afara granitelor tarii, este mai tentat de o legatura cu un mare jucator international, precum cea cu FedEx, decat de achizitii pe pietele externe.
“Ne intereseaza parteneriate cu firmele mari de afara, mai ales daca tinem cont de faptul ca pentru a rezista vicisitudinilor ivite o data cu aderarea, si pentru cresterea solida a com