Gari si linii feroviare subterane, trenuri la inaltime, legaturi directe cu Aeroportul, transport urban extins pe o raza de 20 de km, precum si legaturi pe apa facute intre cartiere sunt cateva dintre punctele sistemului de transport integrat pe care autoritatile intentioneaza sa il implementeze in Timisoara. Proiectele i-au fost prezentate ieri ministrului Transporturilor, Ludovic Orban.
Strategia a fost realizata de specialisti ai administratiei locale, ai Universitatii Politehnice si ai Institutului Fraunhofer din Germania. Strategia a fost realizata pentru urmatorii 30 de ani si implica fonduri de peste 50 de milioane de euro, bani care vor fi accesati pe fonduri structurale.
Specialistii au gandit sisteme inteligente de dirijare a traficului care sa dea prioritate mijloacelor de transport in comun. "Sistemul de dirijare a traficului va putea sti cat e coada de lunga la semafor, dar si cat de serioasa e poluarea creata de masini.
In functie de aceste aspecte, fazele semaforizarii se vor regla singure", a declarat Culita Chis, directorul Directiei Transporturi din Primaria Timisoara.
Cea mai mare transformare ar putea-o suferi Gara de Nord. Aflata acum aproape de centrul orasului, cea mai importanta statie CFR se va "muta" in subteran. Legatura cu Gara de Est se va face prin trenuri usoare asezate pe platforme cu picioare inalte, in acest fel fiind evitate barierele existente acum.
Transportul feroviar de marfa va fi scos in afara orasului, iar in Ronat-Triaj va fi amenajat un centru de control destinat exclusiv pentru marfare. Daca intre principalele statii feroviare vor fi introduse trenuri usoare, de tip S-Bahn, suspendate, in apropiere de Aeroportul International "Traian Vuia", linia va intra sub pamant.
Trenurile usoare, tr