De citeva zile, nivelul Dunarii este intr-o continua scadere si au inceput sa fie probleme cu navigatia, in amonte de Cernavoda, unde au aparut praguri care impiedica circulatia barjelor. In dreptul Brailei, fluviul se mentine, inca, la cote navigabile. Ieri, la mira Braila s-au inregistrat plus 205 centimetri peste cota 0 de referinta stabilita de specialisti. Astfel, nivelul era in scadere cu 10 cm fata de ziua precedenta iar prognozele anuntau ca, pina marti, 26 iunie, la mira am putea avea 152 cm. Chiar si la aceasta cota, insa, se poate naviga fara probleme. "La Braila, navigatia este ingreunata cind nivelul fluviului scade sub cota 100 cm. Din acel moment, armatorii inregistreaza pierderi, fiindca nu mai pot incarca navele la capacitatea maxima", ne-a explicat Vladut Brinza, capitanul sef al Capitaniei Portului Braila.
Actuala scadere de nivel nu este nici pe departe o noutate. In ultimii zece ani, cel mai mic nivel al Dunarii in dreptul Brailei s-a inregistrat in 2003, cind l-a mira s-a consemnat valoarea de minus 1 cm, ceea ce nu inseamna, insa, in termeni topografici, ca fluviul a secat. La o asemenea cota, vasele de mare tonaj nu mai pot naviga.
De citeva zile, nivelul Dunarii este intr-o continua scadere si au inceput sa fie probleme cu navigatia, in amonte de Cernavoda, unde au aparut praguri care impiedica circulatia barjelor. In dreptul Brailei, fluviul se mentine, inca, la cote navigabile. Ieri, la mira Braila s-au inregistrat plus 205 centimetri peste cota 0 de referinta stabilita de specialisti. Astfel, nivelul era in scadere cu 10 cm fata de ziua precedenta iar prognozele anuntau ca, pina marti, 26 iunie, la mira am putea avea 152 cm. Chiar si la aceasta cota, insa, se poate naviga fara probleme. "La Braila, navigatia este ingreunata cind nivelul fluviului scade sub cota 100 cm. Din acel moment, armatorii inregistreaza pierderi, fii