Emil Boc a prezentat ieri forma finala a strategiei de dezvoltare a municipiului, strategie al carei plan contine si realizarea unui pasaj subteran intre calea Motilor si Regionala CFR.
Un an de dezbateri
Conform planului de dezvoltare strategica prezentat ieri de catre edilul-sef al Clujului, municipiul va inghiti treptat asezarile din apropierea sa, primele asimilate urmind a fi Apahida, Baciu si Floresti. Strategia a fost elaborata in colaborare cu UBB, respectiv Catedra de Administratie Publica, si este accesibila publicului pe site-ul primariei.
Forma actuala nu reprezinta un corp rigid, ci, mai degraba, un material deschis la imbunatatiri si completari. Printre principalele caracteristicile negative ale orasului, documentul prezentat de Emil Boc enumera pozitionarea geografica, intrucit extinderea sa poate fi efectuata doar prin „albii“ deja existente.
Pasaj subteran pentru fluidizarea traficului
Una dintre problemele majore ale orasului este fluxul de autovehicule ce traverseaza zilnic municipiul, se mai arata in planul strategic.
Solutiile prezentate in acest sens constau in finalizarea centurilor Muncii - Apahida si Vilcele - Apahida, realizarea unor „inele“ stradale in Cluj si, nu in ultimul rind, realizarea unui pasaj subteran care sa traverseze centrul orasului incepind de pe calea Motilor si pina la Regionala CFR.
Pasajul respectiv, conform spuselor directorului tehnic Sorin Apostu, va avea o lungime de aproximativ 1 kilometru, cu doua sensuri de mers si patru benzi de circulatie, fiind realizat la aproximativ 10 metri sub pamint.
Artera actuala de legatura intre Manastur si Marasti, pe portiunea sub care se preconizeaza a fi amplasat pasajul, va fi destinata, dupa realizarea acestuia, exclusiv mijloacelor de transport in comun, biciclistilor si pietonilor, a adaugat