Operatorii de telefonie mobila musca si din zona rezidentiala a telefoniei fixe, dupa ce in ultimul an si jumatate au mizat pe cea mai profitabila felie a acestui segment: companiile mari si IMM-urile.
Pe o piata in scadere, Romtelecom, RCS&RDS si UPC Romania vor avea de infruntat o concurenta redutabila din partea operatorilor mobili, care si-au dat seama ca activeaza intr-o industrie extrem de competitiva, cu un nivel ce se apropie de saturatie si in care cresterea nu mai este posibila prin atragerea de noi clienti.
Astfel, in contextul unui climat puternic concurential de pe piata locala de telecom, apare intrebarea fireasca daca analizam aceasta tendinta ca o dorinta a operatorilor de a castiga cota de piata ori aceasta mutare trebuie privita ca parte a unei strategii intalnita la nivel global, aceea de a oferi servicii bundled de tipul telefonie fixa, telefonie mobila, conectare la Internet si servicii TV.
La inceputul acestei saptamani, Vodafone Romania a lansat un serviciu de telefonie fixa destinat utilizatorilor persoane fizice, disponibil si pentru companiile mici si mijlocii. Potrivit Lilianei Solomon, CEO-ul Vodafone Romania, operatorul tinteste intreaga piata, chiar si utilizatorii existenti de telefonie fixa.
In ultimii ani, primii doi jucatori de pe piata de telecomunicatii si-au obisnuit clientii cu un razboi in tandem al ofertelor, astfel incat o mutare a unui operator este urmata de o reactie prompta din partea concurentei. Orange Romania confirma tendinta si, pe langa oferta actuala de servicii de telefonie fixa pentru companii, va lansa in curand telefonia fixa si pentru persoanele fizice.
“Nu excludem varianta ca, pana la finele acestui an, sa lansam servicii de telefonie fixa si pentru populatie", a declarat pentru Wall-Street Richard Moat, directorul general al Orange Romania.
In urma cu un an si jumatate