» Construirea de marine de-a lungul litoralului va duce la cresterea numarului de iahturi vandute.
» Taxele pentru acestea au scazut de la 50%, anul trecut, la 12%, in prezent.
Romanii care isi cumpara ambarcatiuni de agrement au o problema: lipsa infrastructurii. In afara de doua, trei spatii de pe litoral, ei nu au unde sa-si tina barcile. Se pare insa ca lucrurile se vor schimba in urmatorii ani: in scurt timp vor incepe lucrarile la marinele din Constanta si Mangalia, si se pare ca exista proiecte si la Navodari si, in plan mai indeparat, la Costinesti (proiectul a fost blocat din cauza inundatiilor de acum doi ani). "Aceste marine sunt singurele sanse ale unui posesor de iaht, in Romania. Pentru ca nu avem insule este necesar sa avem o salba de marine, sa poti pleca de la Constanta la Mangalia, Neptun sau Sulina sau chiar sa dai o fuga pana in Delta Dunarii", a declarat Florin Carstocea, directorul companiei Neptun Yacht. Acesta a precizat ca, la anul sau peste doi ani, daca va fi gata marina din portul Tomis, se va produce o adevarata "explozie" pe piata romaneasca a ambarcatiunilor de agrement. Un alt avantaj va fi dezvoltarea pe orizontala a unei intreagi relatii comerciale, pentru ca daca portul va fi plin de barci, se vor crea o multime de locuri de munca, de la domeniul energetic la catering sau la service. In plus, chiar si bulgarii au demarat constructia la cateva marine foarte ambitioase. "Pe litoralul romanesc si bulgaresc va aparea o salba de locuri de agrement unde se va putea ajunge cu iahtul", a conchis Florin Carstocea. Acesta a precizat ca cea mai noua categorie de clienti sunt tinerii, care cheltuiesc intre 160.000 si 200.000 de euro pe o barca de viteza, dotata cu loc de plaja generos, cabina, dus si bucatarie.
» Aproape 14.000 de ambarcatiuni in evidentele ANR
"La ora actuala, in evidentele Autoritat