Chiar zabovind pentru un scurt interval in perioada Festivalului International de Teatru de la Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007 -, resimti atmosfera de santier. Contrastele te insotesc din mediul urban pana spre punctele de interes unde se anunta evenimente cu orar fluid, in functie de imprejurari. Lumea in care traim coexista, iata, cu expresiile artei de pretutindeni. Caci "aici si acum" are culoarea specificului, dar si elemente de surpriza ireductibile vreunui slogan, revendicat cel mai adesea in numele actualitatii ca emblema a valorii. E si acesta o forma de spectacol, integrat in peisaj, cum sunt, de altfel, reprezentatiile/vernisajele/lansarile de carte/workshop-urile aglomerate in aceeasi perioada de timp. Transportul spre diverse zone din localitate ori imprejurimi reflecta marja de eroare cumva predictibila. Teatrul de repertoriu si alternativele sale cu titlu de experiment sunt, din aceasta perspectiva, mai accesibile publicului comod, preferand certitudinea si confortul. Informatia circula cu dificultate, pentru ca nu o data managerii ei sunt depasiti de situatie. Si ca sa nu umbli brambura, poti alege pentru o zi spectacolul-lectura Rock’n’ Roll, realizat de Andrei Serban la Teatrul National Cluj in coproductie cu Fundatia Art Act. Nici aici, la Casa de Cultura a Sindicatelor din Sibiu, lucrurile nu stau altfel, asteptarea dureaza mai bine de un ceas, probleme tehnice nerezolvate, in sfarsit, regizorul te intampina pe scena expunand o tema devenita program. Continua, cu ultima piesa a dramaturgului Tom Stoppard, ceea ce si-a propus cel ce "nu doreste sa i se recunoasca semnatura", rostul artistului fiind de a se reinnoi prin creatie, impotriva prezumtiilor estetice mortificatoare. Un refuz al teatrului institutionalizat si al idolatriei din care se nutreste criza actualitatii, acolo unde experimentul a ajuns obiectul predilect al teoreticienilo