Stirile legate de achizitia Kandia-Excelent de catre gigantul Cadbury au curs in presa in perioada ce a urmat tranzactiei. Despre cum a ajuns producatorul roman de ciocolata sa devina atractiv pentru numarul 1 in dulciuri la nivel mondial si ce se va schimba pentru producatorul renumitei ciocolate „Rom” ne-a vorbit Sorin Alexandrescu, managerul general al companiei.
Inainte de a ajunge in proprietatea britanicilor, Kandia-Excelent a trecut printr-o perioada de reorganizare completa. Cadbury a inceput tatonarile din luna martie si a incheiat negocierile pe 8 iunie. Ultima runda a discutiilor s-a prelungit peste 27 de ore.
Etapa 1: La finele anului 2000, producatorul Excelent era intr-o situatie dramatica: pierduse in cifra de afaceri, brandurile erau iar in afara liniei consumatorilor, facilitatile fabricii erau deteriorate si a riscat la un moment dat chiar sa fie inchisa, pentru ca avea probleme cu alinierea la standardele alimentare.
Aceasta cu toate ca avea „in curte” o linie de productie performanta. In total, actionarii au investit 10 milioane de euro in capacitati de productie, insa rezultatele nu erau nici pe departe multumitoare. Caderea era cu atat mai dureroasa pentru proprietari cu cat compania a avut un start bun in 1997, iar pentru o perioada de doi ani vanzarile au mers bine.
La acest moment, actionarii
l-au adus la sefia Excelent pe tanarul broker Sorin Alexandrescu, cu obiectivul clar de a revitaliza compania si de a o aduce in top. Cele patru unitati de productie care au functionat pana la acea data au fost rapid restructurate, asfel ca din acest an toata productia este centralizata in fabrica din Bucuresti.
„Descentralizarea excesiva a facut ca potentialul de erodare sa fie foarte ridicat”, isi aminteste Alexandrescu. In paralel cu restructurarea capacitatii de productie s-a prod