Foto: Gardianul
Acestea sunt segmentele de autostrada Ploiesti - Comarnic, Comarnic-Predeal, Predeal-Brasov, Ploiesti-Buzau-Focsani, Focsani-Albita, Sibiu-Pitesti, Iasi-Tårgu Mures si viitoarea Centura a Capitalei.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, si aghiotantul sau de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), „directorasul” Mihai Grecu, vand gogosi romanilor.
Dupa ce s-au batut cu pumnul in piept ca vor construi „rapid” drumuri expres pe patru benzi, liberalii de la transporturi se lauda ca vor construi in urmatorii opt ani nu mai putin de 1.832,1 kilometri de autostrada.
Mihai Grecu, tanarul olimpic de 26 de ani, numit de Ludovic Orban la conducerea CNADNR, nici nu s-a instalat bine pe fotoliul de director general al companiei, ca a si inceput sa viseze mii de kilometri de autostrazi.
Potrivit noilor grafice ale CNADNR, Coridorul Rutier Paneuropean IV are ca termen de finalizare anul 2015, in loc de 2014, cat era pe vremea fostului ministru Radu Berceanu.
Conform datelor primite de la CNADNR, reteaua de autostrazi ce urmeaza a se construi in Romania este compusa din sase proiecte. Cel mai optimist proiect este viitoarea centura a Capitalei, la nivel de autostrada, in lungime de 100,9 kilometri.
Exproprierile pentru acest proiect nici nu au inceput, insa specialistii de la CNADNR dau ca termen de finalizare anul 2011.
Urmatoarea autostrada care ar trebui sa fie gata este Bucuresti-Brasov. Potrivit CNADNR, autostrada, cu o lungime de 168,5 kilometri, ar trebui sa fie finalizata in 2012. Celebra autostrada Transilvania are termen de finalizare anul 2013.
Pentru 2014, ministrul Orban are de finalizat sectiunea Ploiesti-Albita din cadrul Coridorului Rutier IX, cu o lungime de 288 km si autostrada Iasi-Targu Mures, in lungime de 300 d