Pentru angajatorii convinsi de loialitatea oamenilor care lucreaza pentru ei, vestile nu sunt tocmai bune. Stiati ca foarte multi dintre angajatii vostri merg constant la interviuri de angajare pentru a testa piata si a se autoevalua constant in raport cu alte companii? Finalul, desi nu este iminent, este inevitabil. Cu pasi marunti, acesti angajati se apropie de demisie.
Este candidatul care vine la interviu fara intentia clara de a se angaja. Are un job, nu este neaparat nemultumit de el, dar se antreneaza. Se antreneaza postand la intervale regulate de timp pentru ofertele care il intereseaza, prin interviuri de angajare, luand pulsul pietei.
Irina R. (27 de ani) este un astfel de candidat pentru care munca nu inseamna a lucra intr-o companie anume, ci a lucra intr-un domeniu. A schimbat patru joburi in patru ani si a fost pana acum la peste 30 de interviuri de angajare. In prezent, lucreaza pe o pozitie de copywriter pentru una dintre cele mai cunoscute agentii de publicitate de pe piata.
"Chiar daca am o slujba de care sunt multumita momentan, sunt mereu deschisa la oportunitati. Nu vreau sa stagnez, in timp ce piata se misca in jurul meu. Mai mult, este important sa stiu la anumite intervale de timp cum stau eu ca si profesionist in raport cu cei din bransa", explica ea.
Desi astfel de informatii pot fi aflate din studii salariale, de la colegi, "de prin piata", Mihai S. (30 de ani), absolvent al Facultatii de Drept, care lucreaza pentru o firma de software, este de parere ca e mult mai bine sa vezi cu ochii tai ce se intampla, sa ai informatia "la prima mana", direct de la angajator. De ce? "Vezi daca esti bine platit, vezi cat esti de apreciat. Afli lucruri pe care altfel nu ai avea cum sa le stii. Vezi daca in alte companii se fac traininguri, spre exemplu. Afli ca lucrurile pentru care tu te lupti sa le obtii la actualul loc de m