Cosmarul soferilor care circula pe drumul Timisoara - Lugoj va mai dura cel putin pana la finele anului viitor. Asta conform promisiunilor ministrului Transporturilor.
Prezent joi la Timisoara, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat si soseaua Timisoara - Lugoj, drum care trebuia reabilitat de catre firma elena Efklindis Aegek. Cum grecii nu au respectat clauzele contractuale, contractul cu acestia a fost reziliat in primavara acestui an. Pentru gasirea altor constructori care sa preai lucrarea se va organiza o noua licitatie, anuntata de Ludovic Orban pentru data de 6 iulie. Ministrul Transporturilor a mai spus ca in septembrie ar trebui sa fie semnate contractele, iar santierul ar incepe in octombrie, cu un termen de finalizare a lucrarii de 14 - 16 luni. Ministrul a afirmat ca au fost reziliate mai multe contracte in tara, majoritatea cu companii din Grecia si Italia. "Au venit cu CV-uri false. Lucram acum la un act normativ, care sa fie un fel de lista neagra a firmelor cu care nu mai vrem sa facem contracte". Pentru ca soseaua Timisoara - Lugoj sa nu fie, insa, impracticabila, Directia de Drumuri Timisoara a decis sa o refaca, incercand sa o intretina in starea in care este, pretul acestor lucrari fiind de aproximativ trei miliarde de lei.
Efklidis Aegek obtinuse contractul si pentru construirea soselei de centura a Timisoarei, contract care, de asemenea, a fost reziliat. In momentul de fata, centura de ocolire este finalizata in proportie de 35%, iar soseaua care duce spre Lugoj, in procent de 37%. Pe ambele tronsoane lucrarile au inaintat, anul acesta, cu 1 - 4%. Valoarea lucrarilor pentru D.N. 6 este de 30 de milioane de euro, iar pentru soseaua de centura este de 50 de milioane de euro, finantarea fiind facuta de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala. Cosmarul soferilor care circula pe drumul Timisoara - Lugoj va mai dura ce