Cu toate ca la sedinta organizata sambata la sediul RATL, la intrevederea dintre cei din sindicat si angajati au fost invitati consilierii si primarul Turzii, se pare ca doar trei alesi locali au crezut de cuviinta sa sunt datori sa incerce sa dea o mana de ajutor: PRM-istii, Ioan Gaina si Doru Anca si UDMR-istul, Iosif Pataky.
Directorul RATL, Alin Popescu, prezent si el la eveniment, a admis ca, dintre toate regiile existente la Turda, angajatii RATL au viata cea mai grea. Fara zile de sambata si duminica, fara zile de sarbatoare, ei sunt cei care trebuie sa lucreze in permanenta. „E munca multa, pe care nu o putem recompensa asa cum ar trebui. Situatia ne depaseste”, a mentionat el.
Presedintele de sindicat, Vasile Trif, a punctat cele mai importante cerinte ai angajatilor: marirea salariilor si lunar, minim 15 bonuri de masa/persoana. Totodata a vorbit si despre cealalta mare boala a transportului in comun: transportatorii ilegali.
La Turda transportul gunoiului valoreaza mai mult decat transportul oamenilor
Aceasta a fost concluzia angajatilor prezenti la intrunire, care au declarat cu regret ca salariul unui sofer de la RADP, care transporta gunoi, e mult mai mare decat al lor, care zilnic transporta sute de oameni. Unii soferi se trezesc la 3.00 dimineata pentru a ajunge la lucru si multi dintre ei ajung acasa dupa miezul noptii.
Taxatoarele, de multe ori sunt agresate verbal, iar cateodata chiar fizic de calatori, stau ore intregi in autobuze unde nu exista nici un pic de aerisire si, cu toate acestea, salariul lor de incadrare rareori trece pragul de 650 de lei.
„Microbuzele racoleaza toti calatorii cu bani, cu noi merg doar cei care au gratuitati ori abonamente, asa ca de multe ori lucram in pierdere”, a mentionat un sofer.
In comparatie cu aceasta cifra, un proprietar de microbuz, care face concurenta neloiala autobuzelor