Grupul Pic, care detine doua hipermarketuri in Pitesti si Craiova, estimeaza cresterea vanzarilor pe partea de retail cu 50% in acest an fata de 2006, pana la peste 90 mil. euro (300 mil. lei).
Compania a inregistrat anul trecut vanzari de 200 mil. lei (56,7 mil. euro) in reteaua proprie de retail, in crestere cu 30% fata de valoarea realizata in 2005, in conditiile in care a inaugurat al doilea hipermarket in luna octombrie a anului trecut, cu o suprafata de vanzare de 15.000 de metri patrati.
"Magazinul din Craiova nu l-a depasit inca in vanzari pe cel din Pitesti, dar creste in fiecare zi", a declarat Liviu Facaleata, directorul general al grupului Pic.
Fratii Penescu, patronii si fondatorii grupului Pic, vor investi aproximativ 50 mil. euro in doua hipermarketuri a caror inaugurare este planificata pentru a doua jumatate a anului, la Braila si Oradea.
"Nu am folosit inca finantare bancara pentru deschiderile din acest an", a spus Facaleata. Fratii Penescu si-au planificat dezvoltarea unei retele de 8 hipermarketuri pana in anul 2010, finantata partial prin credite bancare. Primul hipermarket Pic, deschis la Pitesti in anul 2004, va ramane cea mai mica unitate a retelei, avand aproximativ 7.500 de metri patrati suprafata de vanzare.
Strategia de dezvoltare a retailerului Pic vizeaza achizitii de terenuri in orasele mari, insa reprezentantii companiei spun ca au luat in calcul si posibilitatea de a inchiria spatii in centre comerciale. Proiectarea si dezvoltarea viitoarelor magazine se realizeaza prin firma de constructii din cadrul aceluiasi grup.
Investitiile in hipermarketuri reprezinta principala directie de dezvoltare a grupului Pic in urmatorii 4-5 ani. In acelasi timp, sume mai mici vor fi alocate pentru intretinerea si modernizarea echipamentelor de productie din fabricile detinute in judetul Arges. Pic are in preze