Canicula a dat peste cap şi traficul feroviar de călători de pe aproape întreg teritoriul ţării. Majoritatea trenurilor care au intrat în Gara de Nord, principalul nod de cale ferată din România, au avut întârzieri de zeci de minute, minimul fiind de 10 minute.
Deşi reprezentanţii CFR au avansat ca medie a întârzierilor 30 de minute, au existat şi cazuri în care unele trenuri au intrat în gară cu 100 de minute mai târziu decât ora stabilită. Cele mai afectate rute au fost cele din sudul ţării, unde de altfel au fost înregistrate şi cele mai mari temperaturi.
Întârzierile de pe relaţia Bucureşti – Constanţa au fost puse de Ministerul Transporturilor, pe lângă caniculă, şi pe seama lucrărilor de reabilitare care au loc în această perioadă pe magistrala care duce spre litoralul Mării Negre. În baza normelor de siguranţă feroviară, circulaţia ar putea fi chiar întreruptă, dacă temperatura existentă în şine depăşeşte 60-70º C.
La astfel de situaţii se poate ajunge dacă temperatura din aer se apropie de 45º C. (L.H.)
Canicula a dat peste cap şi traficul feroviar de călători de pe aproape întreg teritoriul ţării. Majoritatea trenurilor care au intrat în Gara de Nord, principalul nod de cale ferată din România, au avut întârzieri de zeci de minute, minimul fiind de 10 minute.
Deşi reprezentanţii CFR au avansat ca medie a întârzierilor 30 de minute, au existat şi cazuri în care unele trenuri au intrat în gară cu 100 de minute mai târziu decât ora stabilită. Cele mai afectate rute au fost cele din sudul ţării, unde de altfel au fost înregistrate şi cele mai mari temperaturi.
Întârzierile de pe relaţia Bucureşti – Constanţa au fost puse de Ministerul Transporturilor, pe lângă caniculă, şi pe seama lucrărilor de reabilitare care au loc în această perioadă pe magistrala care duce spre litoralul Mării Negre. În baza normelor de siguranţă feroviar